CERTYFIKATY











Aktualności

  • Nasi najmłodsi na szkolnym balu karnawałowym

                W dniu 22 stycznia nasze przedszkolaki i uczniowie z klas I-III bawili się na szkolnym balu karnawałowym. Dzieci zaprezentowały się w różnych przebraniach. W tanecznym korowodzie, jak zwykle nie zabrakło: księżniczek, wróżek, motylków, biedronek, rycerzy, wojowników ninja, strażaków i policjantów. Bal prowadziła wesoła Pani wodzirejka, oraz Miś, który zachęcał dzieci do zabawy.

                Tradycyjnie już wybrany został Król i Królowa balu. Tę część zabawy przygotowały Panie – wychowawczynie grup przedszkolnych: Anna Brysiak i Ewa Kuźniar, które rozdały dzieciom cukierki z niespodzianką. Niespodzianki przypadły uczniom klasy II: Oli Mazur
    i Mikołajowi Rychłowskiemu. Oni właśnie zostali królewską parą balu, który zakończył się ich tańcem solowym.

                Dzieciaki wracały do domu tanecznym krokiem, pełne wrażeń i w doskonałych humorach.

    data dodania: 2019-01-23

  • Karnawał trwa, orkiestra gra

                O tym, że trwa karnawał przypomnieli nam w dniu 21 stycznia artyści z Filharmonii Sudeckiej  w Wałbrzychu i tancerze ze Szkoły Tańca we Wrocławiu podczas kolejnej, comiesięcznej lekcji muzycznej.

                Przedszkolaki i uczniowie klas I-IV wysłuchali najpopularniejszych utworów kojarzonych z okresem wielkich balów i zabaw karnawałowych. Wraz z walcem i tangiem mogli przenieść się w wyobraźni na parkiety pałaców, a w rytmie samby do Rio de Janeiro.   

    data dodania: 2019-01-23

  • Lekcja historii inaczej

    W dniu 16 stycznia w klasie VIII odbyła się lekcja otwarta w ramach projektu Aktywna tablica, do obejrzenia której zaproszeni zostali nauczyciele naszej szkoły oraz dyrektorzy i nauczyciele z trzech innych współpracujących z nami placówek. Zajęcia z historii, z wykorzystaniem TIK, na temat „Powojenny podział świata” przygotowała i poprowadziła Pani Bogumiła Semik-Ćwirko.

     Ósmoklasiści zdobywając wiedzę na temat: skutków II wojny światowej, decyzji zwycięskich mocarstw dotyczących kształtu powojennego świata, powstania organizacji jaką jest ONZ, pracowali m.in. na swoich telefonach komórkowych. Dzięki zainstalowanej odpowiedniej aplikacji mieli możliwość anonimowego udzielania odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycielkę, a odnoszące się do przygotowanej przez nią prezentacji interaktywnej i jednocześnie poznawać wyniki swojego „głosowania”, które automatycznie ukazywały się na slajdach. Ponadto nauczycielka korzystała ze strony internetowej scholaris.pl, w celu udostępnienia młodzieży tekstów źródłowych dotyczących omawianych zagadnień. Uczestnicy lekcji mogli też zobaczyć sposób dostosowania metody rankingu diamentowego do tego typu zajęć – uczniowie, aby usystematyzować swoją wiedzę nt. skutków II wojny światowej, zamiast wypełniać np. papierowe arkusze, budowali piramidy
    z kubeczków i w ten obrazowy sposób dokonywali chronologii wydarzeń.

    Zajęcia, mimo tego że zarówno młodzież, jak i nauczyciele na co dzień mają do czynienia z TIK, wzbudziły ogromne zainteresowanie, ponieważ i jednej, i drugiej grupie odbiorców ukazały one nowe możliwości zastosowania/wykorzystania różnych interaktywnych środków dydaktycznych w procesie nauczania/uczenia się.

    Pani Bogusi gratulujemy pomysłu, uczniom aktywnego zaangażowania, a wszystkim TIK-owych umiejętności.   

    data dodania: 2019-01-20

  • Innowacyjny pomysł rozwijania zainteresowań i uzdolnień pierwszoklasistów

                W roku szkolnym 2018/2019, w klasie I wdrożona została innowacja pedagogiczna – klasowy projekt edukacyjny: Oto ja – naukowe rozważania pierwszoklasisty, autorstwa wychowawczyni – Pani Joanny Kubickiej. Głównym celem tego przedsięwzięcia jest rozwijanie zainteresowań, uzdolnień, wyobraźni i kreatywności uczniów.

    Działanie to, skierowane do wszystkich pierwszaków, kontynuowane będzie w latach następnych (ze zmianą w tytule: …drugoklasisty, …trzecioklasisty). Jego wykonanie polega na rozwiązywaniu przykładowych problemów podanych przez nauczyciela oraz problemów nurtujących dzieci i obejmuje zagadnienia z edukacji: polonistycznej, przyrodniczej, matematycznej, technicznej, z wykorzystaniem atrakcyjnych dla uczniów metod, form pracy
    i środków dydaktycznych, a przy tym wszystkim współpracę z rodzicami i innymi nauczycielami.

                W I okresie pierwszoklasiści podjęli już próbę rozwiązania różnorodnych problemów. Najbardziej zainteresowani byli uzyskaniem odpowiedzi na takie pytania, jak:

    1. Czy jest zawód „uczeń” i czy uczeń może mieć adwokata? – na zajęciach poznawali przede wszystkim swoje obowiązki i prawa, rolę Rzecznika Praw dziecka.

    2. Czy można jeść kwiaty i czy marchewka rośnie w dół? – dzieci gromadziły informacje nt. różnorodnych, mało znanych im warzyw, poznawały ich wartości odżywcze i sposoby wykorzystania do przygotowywania zdrowych posiłków.

    3. Dlaczego wiatrak nie lata, chociaż ma skrzydła, a dlaczego lata balon, choć skrzydeł nie posiada? – realizując tę tematykę, uczniowie dociekali praw rządzących przyrodą, poznawali w formie zabaw prawa fizyki.

    4. Czy Mikołaj jest dyrektorem fabryki zabawek i czy może jeździć konno? – inspiracją do rozwiązania tego problemu były mikołajki. Przy tej okazji pierwszoklasiści poznali warunki życia reniferów i proces produkcji drewnianych zabawek.

    5. Czy zwierzęta lubią zimę i lody i czy chorują na anginę? – podczas zajęć dzieci przypomniały sobie sposoby zapobiegania np. przeziębieniom/chorobom gardła, dowiedziały się czym jest „lizawka”, jak zimę spędzają różne zwierzęta i czym grożą im anomalie pogodowe.

    6. Czy należy bać się ognia i czy ogień może być zimny? – próbując rozwiązać ten problem, uczniowie wykonywali różne doświadczenia i eksperymenty, po których potrafiły odpowiedzieć na pytania: Jakie przedmioty są łatwopalne, jakie w wysokiej temperaturze ulegają stopieniu, a które nie „boją się” ognia? Jakie muszą być warunki, aby ogień płoną pełnym blaskiem, a jakie, żeby zgasł? Dlaczego w czasie upalnego, suchego lata łatwo może dojść do pożaru lasu? Udowadniały, że woda, piasek i materiał niepalny (np. koc ppoż) to najlepsze środki gaśnicze.

    7.  Czy woda i powietrze zawsze są przeźroczyste i mogą mieć zapach? – na tych zajęciach największą atrakcją były doświadczenia i eksperymenty z wodą: badanie jej właściwości fizycznych, dochodzenie do zrozumienia pojęcia „wyporność”, a przy okazji badanie pojemności różnych naczyń i praktyczne poznawanie miar pojemności: litra, pół- i ćwierć litra.

                Pierwszakom życzymy dobrej naukowej zabawy, a nauczycielce gratulujemy pomysłu na uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego swoim wychowankom.

    data dodania: 2019-01-20

  • Kolejny etap konkursu – „Poprawnie piszę, pięknie mówię”

    17 stycznia 2019 roku uczniowie klasy III: Jakub Śmietana, Paweł  Downar  i   Krystian Sowa wzięli udział w II etapie konkursu polonistycznego skierowanego  do uczniów edukacji wczesnoszkolnej z całego województwa dolnośląskiego „ Poprawnie piszę, pięknie mówię”, który miał miejsce w Bielawie. Jako trzej  z  25 uczniów reprezentujących  region wałbrzyski,  rywalizowali  o wejście do III etapu, który odbędzie się we Wrocławiu. Zadania konkursowe stanowiły dyktando oraz opowiadanie na temat  spędzenia  Nowego Roku. Chłopcy musieli  wykazać się znajomością zasad ortografii, a także umiejętnością tworzenia opowiadania. 
                                                                  Mimo  dużej  konkurencji,  dzielnie i z zaangażowaniem  pracowali na  sukces. Wyniki ich zmagań  zostaną ogłoszone 30 stycznia 2019 roku. My już im gratulujemy!

    data dodania: 2019-01-20

  • "ZAŚPIEWAJMY JEZUSKOWI W PRZEDSZKOLACH DZIŚ..."

        15stycznia przedszkolaki uczestniczyły w I Gminnym Konkursie Kolęd i Pastorałek "Zaśpiewajmy Jezuskowi w przedszkolach dziś..." zorganizowanym przez przedszkole w Marcinowicach. Dzieci w przepięknych strojach z ogromną satysfakcją i zaangażowaniem wyśpiewały wybrane kolędy oraz piosenki świąteczne. W kategorii dzieci starszych III miejsce zajęła Marysia Ciopcia, natomiast w kategorii dzieci młodszych Emilia Chudy i Marek Rychłowski zajęli również III miejsce. Wszyscy uczestnicy zostali obdarowani pięknymi nagrodami i dyplomami. Gratulujemy sukcesów!!!

    data dodania: 2019-01-16

  • Podsumowanie zbiórki środków czystości oraz słodyczy

    Przez cały I okres b. r. szk. uczniowie naszej szkoły zaangażowani byli w zbiórkę środków czystości oraz słodyczy dla dzieci z Zespołu Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Świdnicy zorganizowaną przez Samorząd Uczniowski oraz Radę Wolontariatu. Inicjatorką tego przedsięwzięcia była Pani Magdalena Figzał.

    W tę szlachetną akcję włączyła się większość uczniów i ich rodzice. Najaktywniejszą była klasa IV a, która zgromadziła najwięcej darów. Czwartoklasistom i wychowawczyni – Pani Basi Kielar serdecznie gratulujemy „ogromnych” serc.

    W dn. 27 grudnia opiekunka SU osobiście dostarczyła zebrane dary do siedziby Zespołu, odbierając od pracowników Ośrodka podziękowanie za  udział w zbiórce.

    I my dziękujemy wszystkim uczestnikom akcji – uczniom i rodzicom za ich wkład
    i zaangażowanie w to piękne działanie na rzecz tych, którzy potrzebują wsparcia i pomocy.

    data dodania: 2019-01-16

  • WOŚP grała w Strzelcach po raz czwarty - padł nowy rekord!

     

    Tegoroczny gminny finał WOŚP okazał się kolejnym sukcesem – zebraliśmy 32563,84 zł.

     

    Wśród licznych ofiarodawców znaleźli się absolwenci oraz uczniowie naszej szkoły. Wszystkim tym, którzy okazali „wielkie serce” – DZIĘKUJEMY!!!



    data dodania: 2019-01-13

  • W najbliższą niedzielę znów zagramy w Strzelcach

    data dodania: 2019-01-09

  • Rodzicu, przekonaj swoje dziecko, że matematyka może być fajna i łatwa.

                Matematyka…matma, majza – „królowa nauk” ma wiele nazw potocznie używanych przez uczniów. Nie należy ona jednak do przedmiotów, do których większość naszych dzieci pała szczególnym zamiłowaniem. Matematyka kojarzy się raczej z trudnościami, problemami w nauce, zadaniami nad którymi trzeba ślęczeć i wytężać szare komórki, ale wcale tak nie musi być, o czym pragnie przekonać Pani Joanna Zawada – nasza matematyczka, autorka ciekawej prezentacji.

    Drogi Rodzicu, klikając TUTAJ możesz przekonać swoje dziecko, że matematyka może być fajna, łatwa i przyjemna.

    Życzymy wesołej zabawy podczas wspólnej nauki.

               

    data dodania: 2019-01-01

Strona: 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677